dilluns, 14 de setembre del 2009

No comments

No em resistisc a publicar un correu que m'ha enviat l'amic Pau C. amb la resposta que ha donat Vargas Llosa a un dels lectors en el xat de El País.

¿Qué culpa tiene USA en el empobrecimiento de Latinoamérica?
Ninguna. La gran responsable de la pobreza de América Latina ha sido la mala política de los gobiernos latinoamericanos, por sus prácticas corruptas, por su incapacidad para atraer inversiones y generar confianza en sus propios ciudadanos a fin de que ahorren, inviertan, creen empresas y trabajen con una perspectiva de largo plazo. América Latina no progresará mientras no renuncie a esa actitud del avestruz, de buscar culpables para sus propios errores. Lo que ha ocurrido en los países asiáticos es el ejemplo que los latinoamericanos debemos seguir si queremos salir del subdesarrollo.

7 comentaris:

Comtessa d´Angeville ha dit...

L'home este sempre m'ha fet molt de repelús.

Comtessa d´Angeville ha dit...

I serà un gran de la literatura i tot el que diguen, però no puc amb ell.

Felip ha dit...

Quins collons. I es quedarà tan ample. Potser hauria de mirar-se ell algun llibre de Galeano a veure qui ha permés, provocat i forçat la situació actual d'Amèrica Llatina.

aurora ha dit...

Jo a nivell literari sols el conec per "Los cachorros" i "Pantaleón y las visitadoras", que vaig llegir en la meua adolescència i que em van encantar. A nivell polític és insuportable, com és ben evident.

Joan Vecord ha dit...

Hauria de ser delicte que un persona influent menteixi públicament respecte d'uns fets que van suposar (i encara suposen) molt de patiment. I la comparació amb els països asiàtics és ben cínica.

Sergi ha dit...

Com a novel·lista està prou bé, però com analista i polític... em quede amb Garcia Márquez. Este és un burgés!

Jesús Párraga ha dit...

Trobe que "La ciudad y los perros" és d'allò milloret que ha escrit Vargas Llosa. Em sembla una gran novel.la. Pel que fa a les seues idees polítiques... què hi farem! Crec que Llorenç Villalonga era falangista i "Bearn o la sala de les nines" n'és una novel.la extraordinària. A vore si no té res a veure la qualitat literària amb les idees polítiques...