'L'Iraq Slides. Ruler of Darkness' arreplega els últims treballs de Juan José Martín. El projecte està dividit en dues parts clarament diferenciades, espacial i tècnicament, però prenent com a nexe comú l'ús de la imatge, les icones, símbols i elements gràfics de comunicació popular utilitzades com armes de manipulació política.
La primera part del projecte, i del títol, L'Iraq Slides, pren com a com a base de treball i anàlisi les diapositives mostrades per Colin Powell per a justificar la imminent invasió i posterior guerra de L'Iraq; imatges que destacaven per ser vistes aèries de supòsits, complexos militars, laboratoris químics, camions, etc, que mitjançant uns entrepans de còmic rectangulars de color groc, assenyalen elements que confirmaven la possessió d'armes de destrucció massiva per part de L'Iraq. Aquests elements gràfics de còmic han estat reinterpretats en una instal·lació formada per quatre peces de metacrilat de gran grandària que es troben penjant del sostre i de tres murals de vinil adhesiu en les quals s'ha omès tot element fotogràfic d'aquestes diapositives, per a redundar en els elements gràfics de la mateixa. Aquesta part del projecte s'acompanya, en el catàleg, amb el text 'Mentides d'Estat' d'Ignacio Ramonet, publicat al juliol de 2003, en Le Monde Diplomatique edició espanyola.
La segona part del projecte i sota el títol: Ruler of Darkness, està conformada per 26 dibuixos al llapis de portades de còmic i llibres de les dècades de 1950 a 1970, editats per associacions i col·lectius civils d'EUA en els quals se cerca la intimidació cap als ciutadans vinculats a polítiques d'esquerres, així com l'amenaça de diferents enemics cap al model de benestar establit en aqueixes dècades i fomentar un ambient social basat en la guerra freda. Aquestes organitzacions, moltes vegades eren finançades i recolzades per les estructures de l'estat, manipulant, encobertament, a grups de població. Aquests dibuixos han estat re-apropiats, sense canviar cap element del mateix, emfatitzant d'aquesta manera la sensació d'estranyesa i malenconia que ens produeix el fet d'observar-los. Aquesta part de l'exposició s'acompanya d'un text d'Eduardo García Nieto.
Aquests dos projectes es troben interrelacionats amb l'animació digital The Price of Indifference, en el qual s'entremesclen diàlegs de George W. Bush (president d'EEUU de 2000 a 2008) i Fiorello LaGuardia (alcalde de Nova York, durant la segona guerra mundial).
---
L'EXPOSICIÓ ROMANDRÀ FINS EL 6 DE NOVEMBRE A L'AULA CAM DE VALÈNCIA LA LLOTGETA.
2 comentaris:
hola aurora!!! té molt bona pinta l¡exposició, on és exactament?
Si punxes AULA CAM LA LLOTGETA a la frasse del final d'aquesta entrada, tens la ubicació en Google Maps.
Salut!
Publica un comentari a l'entrada