Amb un activisme de base, les performances de La Policia de l'Amor esperen poder despertar a la gent de la seua "realitat", de la matriu creada pel triangle amorós Governs - Mitjans de comunicació - Corporacions.
De manera artística, amb molt d'humor i amor, aquest col·lectiu duu als carrers la seua sàtira orwelliana contra els poders establits, difon les seues filosofies i es dirigeix als transeünts, turistes i consumidors, i als confosos policies que mai saben com manejar-los.
Amb rètols que diuen "Qüestiona ho tot" o "No et preocupes, tot està bé", comuniquen amb ironia missatges sobre els beneficis del capitalisme i les mentides mediàtiques: "Si parlem en termes d'estadístiques la persona que està al seu costat pot ser un terrorista o tenir la grip A." "No val la pena pensar... és molt de treball. Continue sentint-se miserable... seguisca veient els grans canals mediàtics... La grip A pot ser transmesa per contacte visual. Isca de la seua misèria, consumisca!.. . Vostè és un consumidor. No hi ha res personal en tot açò, faça'm una abraçada."
A pesar del simple que puga semblar la seua actuació, cap notar la força del compromís social i la importància dels seus missatges; que donats els elements de la seua estratègia (humor, cinisme, sàtira) li arriben a la gent en una mena de reflexió. La gent ha de meditar el missatge, en els seus videos es pot veure que aquestes accions aconsegueixen el seu propòsit, tenen el seu impacte. No són accions espontànies nascudes d'un simple impuls, són elaborades, a l'hora de l'acció es requereix molta decisió, preparació prèvia en l'articulació i en la manera de negociar amb la gent i l'espai públic. La popularitat dels videos -documentació d'aquestes accions- demostra que aquestes intervencions contribueixen d'una manera més estesa a despertar una comunicació i consciència social.
El col·lectiu, fundat pel duo londinenc Charlie Veitch i Danny Shine, duu quasi dos anys realitzant els seus performances en ciutats d'Europa i Estats Units. I comenten que el control a través de la por és el que els va dur a expressar-se. "En el Regne Unit, en els últims anys es va veure un munt de por. L'ascens de l'Estat com a protector amb càmeres de vigilància pertot arreu. Les esmenes en les lleis que van retallar les llibertats i els drets dels ciutadans. L'amenaça terrorista, el temor a la grip porcina, la fi del món amb l'escalfament global i les moltes agendes per a crear un clima de por" comenta Shine.
I efectivament és allí on està la pertinència de les accions articulades per La Policia de l'Amor, perquè el seu lema és "Amor, no Por". Aquest col·lectiu va desenvolupar una estratègia pròpia, desafiant la por i al mateix temps proposant una versió particular de la performance: una comèdia, per que no hi ha res com l'humor per a trencar les cadenes de la por.
Font: Rebelión.
De manera artística, amb molt d'humor i amor, aquest col·lectiu duu als carrers la seua sàtira orwelliana contra els poders establits, difon les seues filosofies i es dirigeix als transeünts, turistes i consumidors, i als confosos policies que mai saben com manejar-los.
Amb rètols que diuen "Qüestiona ho tot" o "No et preocupes, tot està bé", comuniquen amb ironia missatges sobre els beneficis del capitalisme i les mentides mediàtiques: "Si parlem en termes d'estadístiques la persona que està al seu costat pot ser un terrorista o tenir la grip A." "No val la pena pensar... és molt de treball. Continue sentint-se miserable... seguisca veient els grans canals mediàtics... La grip A pot ser transmesa per contacte visual. Isca de la seua misèria, consumisca!.. . Vostè és un consumidor. No hi ha res personal en tot açò, faça'm una abraçada."
A pesar del simple que puga semblar la seua actuació, cap notar la força del compromís social i la importància dels seus missatges; que donats els elements de la seua estratègia (humor, cinisme, sàtira) li arriben a la gent en una mena de reflexió. La gent ha de meditar el missatge, en els seus videos es pot veure que aquestes accions aconsegueixen el seu propòsit, tenen el seu impacte. No són accions espontànies nascudes d'un simple impuls, són elaborades, a l'hora de l'acció es requereix molta decisió, preparació prèvia en l'articulació i en la manera de negociar amb la gent i l'espai públic. La popularitat dels videos -documentació d'aquestes accions- demostra que aquestes intervencions contribueixen d'una manera més estesa a despertar una comunicació i consciència social.
El col·lectiu, fundat pel duo londinenc Charlie Veitch i Danny Shine, duu quasi dos anys realitzant els seus performances en ciutats d'Europa i Estats Units. I comenten que el control a través de la por és el que els va dur a expressar-se. "En el Regne Unit, en els últims anys es va veure un munt de por. L'ascens de l'Estat com a protector amb càmeres de vigilància pertot arreu. Les esmenes en les lleis que van retallar les llibertats i els drets dels ciutadans. L'amenaça terrorista, el temor a la grip porcina, la fi del món amb l'escalfament global i les moltes agendes per a crear un clima de por" comenta Shine.
I efectivament és allí on està la pertinència de les accions articulades per La Policia de l'Amor, perquè el seu lema és "Amor, no Por". Aquest col·lectiu va desenvolupar una estratègia pròpia, desafiant la por i al mateix temps proposant una versió particular de la performance: una comèdia, per que no hi ha res com l'humor per a trencar les cadenes de la por.
Font: Rebelión.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada