dissabte, 16 d’agost del 2008

Camí al precariat

Oficialment ja sóc llicenciada en Ciències Polítiques. La qual cosa em converteix en una doble llicenciada. Ara és el moment de contestar la fastigosa pregunta que em fa tothom: què faré?



De moment, estic contestant que gaudir de l’estiu. Al cap i a la fi, probablement serà l’últim estiu que puga aprofitar senceret. Tot per a mi. Ja tindré temps d’iniciar el meu pelegrinatge pel camí al precariat. No sé si començaré provant les delícies del telemarketing o si tindré la sort de proseguir amb la meua carrera hostelera, que tenia abandonada des de fa temps. Potser tinga l’oportunitat única de treballar de caixera en un super o qui sap, tal vegada puga convertir-me en “empleada del mes” d’alguna cadena tipus Leroy Merlin, Telepizza o Mc Donalds. O és molt possible, simplement, que estiga durant algun temps engrossant les altes taxes d’atur de l’Estat Espanyol. Serà meravellòs formar part de l’engranatge capitalista. Una peça més que utilitzaran els que ja tenen molt, però que molt molt, per tenir encara més. Supose que d’això es tracta: de ser útils. Per a això ens han format a la Universitat, no? Per a que els empresaris maximitzen els seus beneficis, estigues millor o pitjor pagat.
En fi, vaig a navegar per algunes pàgines de recerca de treball i intentaré inserir el meu currículum, a veure si hi ha sort i comença l’explotació prompte… Em mor de ganes per vendre la meua força de treball, així podré adquirir objectes i tocar la felicitat amb la palma de la mà. Quina il·lusió!!!

11 comentaris:

Joan Vecord ha dit...

Que la sembra curricul·lar et doni molt bona collita! De moment, però, acaba de gaudir de l'estiu.

Marc Peris ha dit...

Perla, tu vals molt. Que no t'enreden. Una abraçada des de la Kapadokıa.

aurora ha dit...

Un bon consell, Ivan, no patisques que el seguiré. Markichu, gràcies pels ànims però igual m'enrede jo sola, jajaja. Ja ens contaràs todo todo y todo quan tornes i... vés en compte amb els ulls!!!

Jesús M. Tibau ha dit...

felicitats per la llicenciatura i sort a la teva propera vida laboral

Felip ha dit...

Caram, si que ho pintes negre. Clar que, conforme està la cosa, no es pot ser molt més optimista... En què més eres llicenciada, si no és massa preguntar?

Víctor ha dit...

Ostres, llegint el que has llegit apunte com el Felip el teu pessimisme i crec que vaig a deixar la carrera i tot...que no!

Enhorabona per haver acabat la segona carrera. Que el capitalisme estiga amb compte que Aurora entra a formar part d'ell...i a veure si fas com Xina i el rebentes ja d'una volta...

A gaudir del que queda de l'estiu!

aurora ha dit...

Jajaja, sí, Víctor, podria nacionalitzar-me xinesa i destruir el capitalisme com un virus, és un gran plan (el tindré en compte).

Jesús, moltes gràcies pels ànims!

Bo, Felip, estava utilitzant una miqueta el sarcasme, molt xungo hauria d'estar el tema com per acabar currant al Mc Donalds (no suporte l'olor). Respecte al segon tema, per favor, quina indiscreció! Ets un maleducat!!!(jajaja, és broma). Sóc llicenciada en dret (i sí, ja ho sé, apesta).

mireia ha dit...

Com que hostaleria, Mc Donald o Telepizza! A vore si has estat estudiant tot aquest temps per a que el cabró del Leroy Merlin t'explote. Que no m'entere jo -i t'assegure que m'enteraré- que curres de camata-caixera-eixes coses...Fes el favor de buscar-te un curro que t'agrade!!!!!! Ja parlarem tu i jo...

Unknown ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Xavier Martínez ha dit...

Interessant reflexió aquesta darrera sobre l'explotació...

Perquè sempre pensem que els que treballen a una fàbrica o una multinacional com les que cites, estan explotats i els que tenen 2 ó 3 carreres universitàries i treballen a despatxos d'advocats, d'empreses, escoles (tant públiques com privades) o a l'administració pública en general, no ho estan ?

El concepte d'explotació, sobretot a les alçades que estem, no està reduïda a les empreses on busquen "mà d'obra sense qüalificació".

Caldria pensar que moltes de les llicenciades, diplomades o doctorades universitàries, acaben sent una peça més de l'engranatge del sistema, amb la única diferència que pot ser tenen un sou millor i no fan una faena física, però que al remat legitima les estructures de poder i submissió de la cadena de treball.

Seria interessant reflexionar per a aquesta línea. (Sense acritud, és clar, que conste, eh ?!)

aurora ha dit...

Mireia, gràcies pel tiró d'orelles... jajaja, ets pitjor que ma mare!
Xavier, estic totalment d'acord amb tu, però pensa que el meu escrit no anava per ahí, sinó més bé per allò de "tiene la carrera de medicina y está barriendo", supose que m'entens. De totes maneres, ja xarrarem més extensament del tema. Què et sembla?